گزارش سایت خبری تحلیلی ندای مرودشت از انجمن ناشنوایان مرودشت

بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

گزارش ندای مرودشت از فعالیت انجمن ناشنوایان این شهرستان

در حال حاضر طبق آمارهای تخمینی ارائه شده از سوی بهزیسنی، حدود 10 درصد جمعیت کشور را ناشنوایان و کم شنوایان تشکیل می دهد که این میزان قابل توجه است. دور ماندن این تعداد از جمعیت کشور از اجتماع، هزینه های بسیاری با خود به همراه دارد.  بنابراین لزوم آموزش این افراد و ترغیب آنان به مشارکت در جامعه و پذیرش مسئولیت های خود، به خوبی حس می شود.

 در همین ارتباط انجمن های مختلفی راه اندازی شده اند تا با ارائه آموزش ها و حمایت لازم از ناشنوایان، بستر لازم برای فعالیت این دسته از افراد را فراهم کنند.

 انجمن ناشنوایان مرودشت نیز با همین هدف، در سال 1386 راه اندازی شدو از سال 1387 با اخذ مجوز،فعالیتهای خود را رسمأ آغاز نمود.

IMG 1486ملیحه شعبانی رئیس انجمن ناشنوایان مرودشت، در گفتگو با خبرنگار "ندای مرودشت" گفت: از ابتدای فعالیت ها، این انجمن به دلیل نداشتن مکان مشخص مجبور به جابجایی های متعددی شد به نحوی که تا کنون ما را در کانون بانوان فرمانداری، مدرسه شهید بهمنی واقع در خیابان مدرس و ... برای مدت های کوتاه اسکان داده اند.

 س از پیگیری های بسیار سر انجام با موافقت شورای شهر و شهرداری وقت، فرهنگسرای شهرداری را به صورت پاره وقت در اختیار ما گذاشتند که هم اینک نیز در این مکان فعالیت های خود را دنبال می کنیم.

 

فعالیت های انجمن ناشنوایان مرودشت

 شعبانی به آموزش های ارائه شده در این کانون اشاره ای داشت و گفت: در حال حاضر کلاس های مذهبی، سرود، آموزش کمک های اولیه با همکاری هلال احمر و ... در این انجمن تحت نظارت بهزیستی برگزار می شود که مورد استقبال ناشنوایان شهرستان نیز قرار گرفته است.

 وی افزود: ما در این انجمن به دنبال گسترش زمینه های فعالیت ناشنوایان نیز هستیم که حضور ورزشکاران ناشنوایان از جمله محمدهادی صالحی که قهرمان مسابقات پرش ارتفاع استرالیا شد و همچنین رایزنی برای اخذ مجوز رانندگی برای ناشنوایان از این موارد است.

 شعبانی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر انجمن مرودشت با سایر انجمن های ناشنوایان شهرستان های فارس و دیگر استانها همکاری خوبی دارد و این مسئله به بالا رفتن سطح کیفیت کار انجمن کمک می کند.

 رئیس انجمن ناشنوایان مرودشت به فعالیت های تفریحی این انجمن هم گریزی زد و بیان کرد:ایجاد نشاط میان ناشنوایان از وظایف ماست و در این راستا اردوهای تفریحی نیز برگزار نموده ایم که از آن جمله می توان به اردوی سال 1390با همکاری فرمانداری شهرستان و اردوی سیاحتی-زیارتی به مشهد مقدس با همکاری شورا و شهرداری اشاره کرد.

 وی ادامه داد:از برنامه های انجام شده در این انجمن ، راه اندازی هیئت قمربنی هاشم است که در ماه محرم وصفر گذشته فعالیت خود را آغاز نمود. هم چنین در بخش اجرای سرود نیز ناشنوایان مرودشت، شرکت در جشنواره های مختلف را در کارنامه خود دارند که کسب مقام پنجم جشنواره کشوری و اجرای زنده در صدا و سیمای فارس از موفقیت های آنهاست.

 

رئیس انجمن ناشنوایان، از مشکلات این قشر می گوید

 شعبانی به مشکلات این قشر نیز اشاره ای داشت و گفت: ناشنوایان به دلیل محدودیتی که در شنیدن دارند، علی رغم اینکه اغلب از استعداد بالایی برخوردارند، به نوعی احساس زندانی بودن در قفس را تجربه می کنند و این مسئله باعث انزوای آنها می شود.. باید این افراد به اجتماع کشیده شوند تا ترس آنها از بین برود و بتوانند ظرفیت ها و توانایی های خود را بروز دهند.

 وی ادامه داد: در صورتی که خانواده ها شرایط این کودکان را درک کنند و بستر لازم نیز فراهم باشد، ناشنوایان نیز می توانند در فعالیت های مختلف شرکت کنند.

 رئیس انجمن ناشنوایان مرودشت به فعالیت های خود در زمینه های دیگر نیز اشاره داشت و گفت: بنده 4 سال است که پس از گذراندن دوره های مورد نیاز به عنوان امدادگر در این مجموعه فعالیت می کنم و مقام سوم برترین امدادگر را نیز به دست آوردم.

 هم چنین از اسفند ماه سال گذشته نیز به عنوان نیروی داوطلب، افتخار همکاری با آتش نشانی مرودشت را دارم.

IMG 1491

شعبانی ادامه داد: از معضلات مهم قشر ناشنوا، مسئله ازدواج آنهاست. اغلب خانواده ها به دلیل ترس از تولد یک طفل ناشنوا، مانع ازدواج فرزندان سالم خود با چنین افرادی می شوند، این در حالی است که این مشکل در اغلب موارد ژنتیکی نیست، همانطور که بیشتر کودکان ناشنوا، از والدین سالم متولد می شوند.

هم چنین مسائل مالی این قشر در زمینه ازدواج دوچندان است، زیرا فرصت های کار برای این افراد بسیار کمتر از سایرین است و در مواردی هم که فرصتی ایجاد می شود، اغلب پرداخت مالی وجود ندارد، به طوری که بنده شخصا از سال 86 که فعالیت خود را آغاز نموده ام، هیچ حقوقی دریافت نکرده ام.

به همین دلیل به دنبال راه اندازی یک صندوق قرض الحسنه برای این افراد هستیم تا بلکه گوشه ای از هزینه های وسایل مورد نیاز آنها تأمین شود. البته خیرین نیز در برگزاری کلاس ها، تهیه سمعک و باطری آن به ما کمک می کنند.

 رئیس انجمن ناشنوایان مرودشت در پایان ضمن خوب ارزیابی کردن همکاری سازمان های مختلف شهرستان، از فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، شورای شهر، هلال احمرو ... و هم چنین اعضای هیئت مدیره انجمن تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد با حمایت های بیشتر، زمینه پیشرفت این قشر از مردم شهرستان بیش از پیش فراهم شود.


گلچین 10 سال مداحی بازی جنگی (تیراندازی و رزمی) معجزه حفظ قرآن کریم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه